mandag 17. januar 2011

Portrett


Elevene var også i år så heldige å få undervisning av fotograf og masterstudent Peter Haakonsen. Det ble 6 skoletimer som var intense, elevene var engasjert under hele prosessen.
Arbeidskravet var at hver elev både skulle være modell og fotograf.

Marianne

Kaja- har en litt 40- talls stil, derfor ble det et sort hvitt bilde.

Kaja på settet



Kia og marianne, prøver å få ansiktet i bevegelse som på film. Det gikk ikke helt..

Marianne og Kia





Kaja


Fotograf: Nr. 1


Fotograf: Nr. 2


Modell: Nr 1


Modell: Nr 2






Thea

Fotograf



Fotograf



Modell



Modell


Tora

Fotograf: bilde 1. Modell: Pernille.
Redigert litt i Photoshop: justert skarpheten opp, økt kontrasten, jevnet ut fargebalansen og lagt på ramme og signatur.

Fotograf: bilde 2. Modell: Pernille.
Redigering: cross-processing (endring av fargekanalene/grafene), dempet kontrast, redusert fargemetninga.


Modell: Bilde 1. Fotograf: Malin (?).
Redigert litt: konvertert til svart-hvitt og økt kontrasten.

Modell: bilde 2. Fotograf: Malin (?)
Redigert: økt kontrast og kjølnet fargene for å få dem mer naturlige.


Kia

Model: Kia

Model: Kia og Mohammed

Model: Fanny og Liv Siri. Fotograf Kia

 Linnea


Fotograf 


Fotograf


Modell


Modell



Alex Sasha Gudmundsson

Det er meg, et av bildene jeg er mest fornøyd med!
 Det er litt redigert. Jeg synes det ser veldig bra ut, kjempe lyst i starten av bildet og mørt bak. Lyse fremhever sminke mitt, og selv om jeg var sminket ganske mørt, så man ser utrolig godt øyene mine og skinnbeina, og håret ble nesten hvit.Synes også det var bra at jeg hadde veldig lyse lepper, da for man ekstra fukus på øyene. Detfor synes jeg det var litt kult med grå bakrund, og ikke hvit, hvis bakrunden ville vært hvit, ville bildet ikke vært det samme i det hele tatt, da ville håret mitt gått i et med bakrundet og kanskje ville fånn litt gult effekt (varmt effekt).
Det er det andre bildet jeg er mest fornøyd med. Jeg liker kjempe godt at det er svart bakrund, det blir utrolig fin kontrast siden håret mitt er så lyst. Og jeg synes skyggene jeg fikk ansiktet så veldig bra ut. Det skaper veldig rolig stemning.


Dette bildet her synes jeg var også litt kult, ikke no spesielt profosjonelt, men fargene var fine. Bildet er i svart og hvitt, og jeg var kledd i svart og hvitt. Veldig rolig grå toner. Det er de første gangene vi tok bilder, så jeg var egentlig ikke fikser for å ta bilder, men det ble bra for det. Jeg hadde naturlig hverdags look, som på bildet så ut som jeg så konfortabel, hehe


Det er det bildet jeg tok av Hosein. Jeg liketet dette bildet her best, fordi det var utrolig rent. Det var veldig rent med farger også, bare svart og hvitt, og selv om han har på seg kjærf med mønster, det blir ikke rotete for det. Veldig rent og fint bildet, ganske seriøst.


Wahida Oulkadi


Modell:

Modell:



Fotograf:




Fotograf:


 Malin Brein Pervez

Modell
Fotograf


Synne Vestby


Modell:


Forograf:






Astrid





Fotograf: Ingeborg



 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar